AdSense

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Rogaliki "Piwoszki"

           "Piwoszki" są raczej powszechnie znane. W internecie krąży wiele przepisów na te pyszne, delikatne ciasteczka wykonane z zaledwie kilku składników. Dzisiaj proponuję wersję w postaci małych rogalików nadziewanych marmoladą. Polecam.


Ciasto:
30 dag margaryny
3 szklanek mąki
3/4 szklanki piwa jasnego

Nadzienie:
dowolna marmolada

Dodatkowo:
cukier puder do posypania


            Margarynę posiekać z mąką, stopniowo wlać piwo, zagnieść ciasto. Podzielić je na 8 części, każdą cienko rozwałkować formując koła. Powstałe koła pociąć również na 8 części. Na brzegu każdej części położyć trochę marmolady, zwijać do środka formując małe rogaliki. Upiec na złoty kolor, na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (około 30 minut w temperaturze 175 stopni). Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Ale świetne rogaliki, nie wiedziałam, że składają się z tak niewielu składników.
    Super przepis, muszę o nich pamiętać i zrobić takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis :) Nie spotkałam się jeszcze z piwoszkami, ale widziałam i robiłam podobne rogaliki. Ciekawa jestem smaku tych z piwem, więc z miłą chęcią dzisiaj wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam ten przepis. Myślę, że warto go wypróbować. Smak piwa nie jest wyczuwalny.

    OdpowiedzUsuń

AdSense