AdSense

sobota, 12 lipca 2014

Calzone

Wielkie pierogi drożdżowe. Przepis na ciasto zaczerpnięty z bloga Doroty "Moje wypieki". Piekłam je wiele razy i zawsze wychodzą tak samo pyszne. Tym razem zrobiłam z 1,5 porcji, aby wyszło 6 pierogów. Nadzienie dostosowałam do upodobań mojej rodziny.



Ciasto:
70 dag mąki pszennej chlebowej (użyłam typ 650)
1,5 łyżeczki soli
2,5 dag świeżych drożdży
3 łyżki oliwy z oliwek
375 ml ciepłego mleka

Mąkę wymieszaną z solą wysypać na blat, zrobić wgłębienie, w którym zrobić rozczyn z drożdży i kilku łyżek mleka. Gdy drożdże ruszą zasypać je mąką, dodać oliwę, stopniowo dolewać mleko i wyrabiać ciasto. Gdy ciasto jest gładkie i elastyczne uformować kulę, włożyć do naczynia i przykryć pokrywką. Odstawić na 1,5 godz. W tym czasie zrobić nadzienie.

Nadzienie:
50 dag pieczarek
ok. 25 dag żółtego sera
połówka czerwonej papryki
1 ceula
przyprawa do pizzy, pieprz, sól

Dodatkowo:
przecier pomidorowy
ketchup pikantny

Pieczarki obrać, pokroić dość drobno. Cebulę i paprykę pokroić w kostkę. Ser zetrzeć na grubej tarce.
Wszystko razem wymieszać, przyprawić solą, pieprzem i przyprawą do pizzy. Odstawić.

Piekarnik ustawić na 200 stopni. Gdy ciasto wyrośnie wyłożyć je na blat podsypany lekko mąką (najlepiej krupczatką), krótko wyrobić, podzielić na 6 części. Każdą część ciasta wałkować na okrągły placek średnicy 20-25 cm. Na środku każdego placka rozsmarować trochę przecieru pomidorowego i ketchupu, wyłożyć nadzienie, bardzo starannie sklejać pierogi. Piec ok. 25 minut. Przestudzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

AdSense