AdSense

środa, 9 lipca 2014

Krupnik z kaszą bulgur

Krupnik z kaszą bulgur, z dodatkiem pieczarek i czerwonej fasoli. Myślę, że to całkiem niezły sposób tę pożywną kaszę, która staje się coraz bardziej popularna. U mnie pojawiła się pierwszy raz.


2 litry wody
2 łyżki oliwy z oliwek
6-7 pieczarek
2/3 szklanki kaszy bulgur
Pól małej cebuli
2 średniej wielkości ziemniaki
Marchewka
Gałązka selera
Kilka gałązek pietruszki
2 łyżki śmietany 18%
3-4 łyżki czerwonej fasoli z puszki
1-2 łyżki posiekanego koperku
Przyprawy (sól, Kucharek, przyprawa do zup w płynie)

Obrane i pokrojone pieczarki poddusić na oliwie razem z cebulą.Kaszę przepłukać na sicie dodać do pieczarek, wymieszać, wlać ok. 2 litry wody. Dodać startą marchewkę, ziemniaki pokrojone w kostkę i przyprawy. gotować ok 15-20 minut. Pd koniec gotowania dorzucić gałązki selera i pietruszki. Zdjąć z ognia, dodać fasolę i koperek. Pozostawić na chwilę pod przykryciem. Doprawić do smaku. Gotową zupę przestudzić i zabielić śmietaną.



2 komentarze:

  1. Dzisiaj miałam na obiad krupnik, ale z tą kaszą jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też wcześniej nie próbowałam. Kaszę bulgur kupiłam przy okazji zakupu błonnika. W rodzinie zdania były podzielone. wg mnie zupa całkiem ok.

    OdpowiedzUsuń

AdSense